Nyt on lukiota takana huimat kahdeksan päivää. Arki on lähtenyt rullaamaan ihan kivasti - töitä on saanut jo jonkin verran tehdä, että pysyy opetuksen tahdissa. Näiden muutaman päivän aikana oon saanut kuitenkin huomata, että lukio on 100% parempi paikka mulle kun mitä yläaste oli. Tunnen voivani olla vapaammin se, mitä todellisuudessa oon. 

Hain myös pitkän harkinnan jälkeen opiskelemaan kolmoistutkintoa. Neljän vuoden päästä tähän aikaan olen siis a) kirjoittanut ylioppilaaksi ja b) valmistunut lähihoitajaksi. Kiinnostus opiskella lukion jälkeen kätilöksi tai muuhun palveluammattiin on suuri, joten opon kanssa keskusteltuani tulin siihen tulokseen, että lukion sivussa käydystä sosiaali- ja terveysalan perustutkinnosta olisi tulevaisuuteni kannalta vain hyöytyä.

Jos mut hyväksytään opiskelemaan kyseistä alaa, lupaan tehdä jonkin sorttisen postauksen siitäkin. Itseäni ärsytti, kun aihetta googlatessani tuli hyvin vähän kattavia ja kunnollisia postauksia, joista olisi voinut lukea vähän siitä, mitä kolmoistutkinto noin niin kuin arkielämässä oikein tarkoittaa. Pommitinkin sitten opoani aivan tyhmillä kysymyksillä, koska niihin en internetin ihmeellisestä maailmasta ollut löytänyt vastausta. Onneksi mulla on ihan paras opo, joka mielellään ja ystävällisesti vastasi kaikkiin kysymyksiini! :)

Tässä kuussa ei tule laihdutuspostausta. Oon itsesiassa vähän niin kuin hautaamassa kyseistä ideaa, koska tuntuu että lukion siivellä ei löydy aikaa panostaa mihinkään internet-elämään. Tämä blogikin ollut tässä kuussa vähän heitteillä, vaikka paljon olikin postausideoita, joista olisin halunnut kirjoittaa tässäkin kuussa. 

Mutta toivottavasti palataan taas pian.

xoxo Nemppa