Mun tulevaisuudenhaaveet ovat vaihtuneet tosi tiuhaan tahtiin tässä aivan muutaman vuoden sisään. Seiskalle mentäessä halusin delfiininkouluttajaksi ja lapsien synnyttyä pullantuoksuiseksi kotiäidiksi Tampereelle. Nykyään vastustan delfiinien pitoa ihmisten huvikkeena - delfiini on eläin, joka kuuluu luontoon - enkä kyllä erityisemmin haaveile mistään idyllisestä pikku perheestä Tampereella. Tuntuu ihan hassulta, et mun mielipide on kahden viimeisen vuoden sisällä muuttunut näin radikaalisti. Toisaalta kaks vuotta on suuri harppaus munkin ikäisen kehityksessä, joten vaikkei pituuskasvu juuri päätä huimaa, veikkaan että korvien välissä on sitte kasvettu niidenkin kasvamattomien senttien puolesta.

Mistä mä haaveilen? Sitä on vaikea selittää. Mä haluisin nähdä, kokea, oppia, kuulla, tuntea ja saada kaiken. Samaan aikaan haluan elää sinkkunaisena ja kierrellä maailman ympäri kavereiden kanssa, mut samaan aikaan haluaisin asettua aloilleni mahollisimman nopeasti ja perustaa perheen. Nyt käyn kuvainnollista taistelua koko ajan mielessäni kahden lukion välillä, joista mun on lähes mahdotonta valita se parempi, joten innolla odotan tulevien vuosien valintoja.

Oon kumminkin koonnut jonkin sortin Before I Die - listan. Siinä ei oo paljon kohtia, mut ne on kohtia, joiden toteuttamisesta oon aina haaveillut.

1. Vaihto-oppilasvuosi. Jos tää ei onnistu lukiosta, nii sitten yliopistosta. Haaveilen tästä aivan suunnattoman paljon, ja toivon sen oikeesti joskus toteutuvan.

2. Vuoden verran asumista Lontoossa. Lontoo ja ylipäätänsä Iso-Britannia on kaunis paikka, ja haluun ehottomasti päästä asumaan sinne ees vuodeks.

3. Kaljan ostaminen perinteisessä irlantilaisessa pubissa. Tää on ollut mun haave seiskasta lähtien. Seiskalla näin jonkun ohjelman jossa kerrottiin just näistä irlantilaisista pubeista, ja siitä lähtien oon halunnut päästä juomaan sellasessa tuopillisen. En kaljasta perusta ollenkaan, mut se olis jotenki vaan niin hienoo.

4. MM-jääkiekon seuraaminen livenä. Tästä oon haaveillut Suomen ekasta MM-voitosta asti, ja tästä onkin jo alustavasti puhuttu serkun kanssa.

5. Vuoden maailman ympärysmatka. Ei lisättävää.

6. Jenkkilän kiertäminen kesässä liftaamalla. Kuulostaa vaaralliselta heheh, mut haaveissa silti.

7. Rakastuminen. Kerran näin ihanaa unta, missä rakastuin erääseen italialaiseen mieheen, enkä oo koskaan unohda sitä tunnetta, vaikka se olikin vaan uni.

8. Ruotsalaisilta turpaan ottaminen sen jälkeen, kun oon haukkunut niitä homoiks. En missään nimessä halveksu homoja tai ruotsalaisia, mut tää juttu lähti vaan jostain läpästä ja alko sit lopulta oikeesti olevaan aika mielenkiintonen case.

9. Sukeltaa koralliriutoilla. Tää on ehkä kaikista tuorein näistä kohdista, ja tää sytty siitä, kun kaveri on sukeltaja ja hän aina kertoo kuinka kaunista siellä vedenalla on joten niiniin.

10. Uida Tornijoen yli Suomesta Ruotsiin ja jatkaa siitä matkaa pyöräillen Tukholmaan. En todellakaan tiedä, onko oikeesti mahollista uida Tornijoen yli, mut what ever.

11. Huolehdi itsestäsi. Tää kroppa ja elämä on parasta, mitä mulle on ikinä annettu, enkä todellakaan haluu tärvellä tätä lahjaa huonoilla elintavoilla tai muulla sellasella toiminnalla. 

Osa noista kohdista on vähän oudompia kun toiset, mut jos nyt tuon verran ehtisin kokea elämän aikana, olisin tyytyväinen.

xoxo nettisss